Všeobecné obchodní podmínky
Článek I
Vymezení pojmů
Provozovatelem internetové stránky (e-shopu) je VIA Organika s.r.o. se sídlem K lomu 5, 811 04 Bratislava.
Kupujícím je každý návštěvník e-shopu, který prostřednictvím e-shopu vytvořil závaznou objednávku. Pro účely zákona, zejména zákona č. 102/2014 Sb., se spotřebitelem rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.
E-shopem je počítačový systém umístěný v síti internet s veřejným přístupem, který umožňuje objednávání zboží a služeb na dálku prostřednictvím elektronického zařízení.
Zbožím nebo službou jsou všechny produkty zveřejněné na stránkách e-shopu, které lze objednat (mají uvedenou cenu a tato není nulová).
Kupující plně uznává elektronickou komunikaci, zejména prostřednictvím e-shopu, e-mailové komunikace a také telefonické komunikace, pokud je nesporné, že prodávající komunikuje s kupujícím nebo jím oprávněnou osobou.
Na vztah mezi prodávajícím a kupujícím, který vznikl jinak než prostřednictvím elektronických zařízení na dálku a nejedná se o vztah mezi poskytovatelem služeb informační společnosti a příjemcem služeb informační společnosti, se tyto všeobecné obchodní podmínky uplatní pouze v nezbytném rozsahu, který odpovídá právním předpisům a logickému uspořádání věci, pokud mezi nimi nebylo dohodnuto jinak.
Článek II
Cena
Všechny uvedené ceny u zboží a služeb jsou konečné včetně 20 % DPH (nebo 0 % DPH s přenesením daňové povinnosti v případech, kde to legislativa vyžaduje).
Prodávající je vázán cenou uvedenou na stránce e-shopu v okamžiku vykonání nákupu.
Článek III
Objednávka
Objednávka vzniká potvrzením procesu objednávání v e-shopu výběrem zboží nebo služeb kupujícím včetně kompletního vyplnění objednávkového formuláře a jeho odesláním prodávajícímu. Pro správné a řádné vyřízení objednávky je nutné vyplnit požadované údaje v objednávce a zvolit si možnosti dopravy a platby za objednané zboží nebo služby.
Kupující odesláním objednávky souhlasí s cenou objednaného zboží a služeb. Objednávka se jejím odesláním stává pro kupujícího závaznou, tedy ve smyslu § 1732 ods. 2 občanského zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
Kupující může objednávku zrušit do doby zahájení zaslání zboží na kupujícího. Poté nelze objednávku stornovat.
Případ, že je kupující vyzván k úhradě zálohy nebo zálohové platby, nebo si zvolí platbu převodem na účet, tedy jakýkoli jiný způsob platby, při kterém odkazuje finanční prostředky před dodáním zboží nebo poskytnutím služby, je povinen tuto platbu uskutečnit ve lhůtě stanovené dodavatelem. Pokud v dané době splatnosti nebude úhrada připsána na účet dodavatele, prodávající může takovou objednávku stornovat pro nesplnění povinnosti kupujícího uhradit zálohu nebo neuhraní platby předem.
Potvrzením objednávky ze strany prodávajícího vzniká kupní smlouva, kterou je možné měnit nebo doplňovat pouze na základě vzájemné dohody mezi kupujícím a prodávajícím, pokud zákon nebo jiný právní předpis neurčuje jinak. Potvrzením objednávky ze strany prodávajícího je elektronická zpráva prodávajícího odeslaná na e-mailovou adresu kupujícího nebo krátká textová zpráva odeslaná na mobilní telefonní číslo kupujícího, které kupující uvedl ve své objednávce, s informací, v jakém rozsahu je akceptace objednávky kupujícího nesporná. Elektronická zpráva prodávajícího, kterou se objednávka kupujícího nepotvrzuje, zamítá nebo odmítá, resp. jinak zřetelně neakceptuje, je odmítnutí objednávky kupujícího.
Pokud prodávající není schopen splnit objednávku nebo její část v lhůtě na vyřízení objednávky při vynaložení maximálního úsilí a to z důvodů např. že zboží se nevyrábí, není dostupné u výrobce nebo na externím skladě dodavatele, výrobce provedl tak závažné změny, pro které není možné realizovat objednávku nebo z důvodů vyšší moci, může prodávající objednávku stornovat, o čemž informuje kupujícího. Také má prodávající právo zrušit objednávku, pokud kupující v objednávce uvedl nepravdivé nebo zavádějící údaje, které nelze ověřit, například nesprávný e-mail, telefonický kontakt nebo nesprávná resp. neexistující adresa. Pokud kupující zaplatil zálohu, tuto mu má prodávající vrátit do 14 dnů v případě zrušení nebo stornování objednávky.
Článek IV
Platební podmínky
1. Za zboží a služby v e-shopu je možné platit následujícími způsoby:
- a. platba na dobírku (platíte přímo na Slovenské poště, nebo kurýrovi při přebírání zboží)
- b. platba prostřednictvím platební brány CardPay
- c. platba převodem z internetového bankovnictví
Doplatky pro jednotlivé platební možnosti jsou uvedeny v článku VI těchto obchodních podmínek.
Prodávající může poskytnout kupujícímu různé slevy:
- a. slevu z ceny za registraci do e-shopu,
- b. slevu za opakovaný nákup,
- c. slevu na základě jednorázového slevového kupónu.
Poskytnuté slevy nelze kumulovat.
Článek V
Dodací podmínky
Prodávající je povinen do 30 dní od vytvoření objednávky zaslat kupujícímu zboží, pokud se nedohodli jinak, nebo pokud u zboží nebyla uvedena delší dodací lhůta.
Pokud je zboží skladem, bude expedováno podle kapacitních možností v co nejkratším čase.
Pokud je v objednávce více položek zboží a služeb a některé z nich nejsou skladem, budeme informovat kupujícího o této situaci a nabídneme možnost částečných dodávek.
Společně se zbožím bude zákazníkovi zaslána faktura (daňový doklad), návod a další dokumenty týkající se zboží nebo služby od výrobce.
Místem plnění se rozumí místo, kam je zboží dodáváno.
Prodávající provádí dopravu/dodání k kupujícímu prostřednictvím:
Článek IV
Platební podmínky
1. Za zboží a služby v e-shopu je možné platit následujícími způsoby:
- a. platba na dobírku (platíte přímo na Slovenské poště nebo kurýrovi při přebírání zboží)
- b. platba prostřednictvím platební brány CardPay
- c. platba internetovým bankovním převodem
Doplatky za jednotlivé platební možnosti jsou uvedeny v čl. VI těchto všeobecných obchodních podmínkách.
Prodávající může poskytnout kupujícímu možnosti slev:
- a. slevu z ceny za registraci do e-shopu,
- b. slevu za opakovaný nákup,
- c. slevu na základě jednorázového slevového kupónu.
Poskytované slevy nelze kumulovat.
Článek V
Dodací podmínky
Prodávající je povinen do 30 dní od vytvoření objednávky zaslat kupujícímu zboží, pokud se nedohodli jinak, nebo pokud u zboží nebyla uvedena delší dodací lhůta.
Spotřebitel je povinen, chce-li toto právo využít, písemné odstoupení od kupní smlouvy osobně doručit nejpozději v poslední den určené lhůty na kontaktní adresu prodávajícího během jeho provozních hodin nebo toto odstoupení podat k poštovní přepravě nejpozději v poslední den lhůty na adresu, která je uvedena v kontaktech, případně takové uplatnění práva lze uplatnit i v podobě zápisu na jiném trvanlivém nosiči. Spotřebitel je povinen po oznámení o odstoupení od smlouvy zaslat nebo doručit osobně předmět smlouvy od které odstupuje spolu se vší dokumentací – například. originálem faktury, návodem a jinou dokumentací ke zboží, která mu byla doručena spolu se zbožím, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení (§10 odst. 1 Zákona). Doporučujeme kupujícím, aby si vyhotovili pro vlastní potřebu kopii faktury a zboží zasílali doporučeně a jako pojištěnou zásilku. Zboží nám nezasílejte na dobírku, zásilka nebude převzata.
Provozovatel e-shopu vrátí zaplacené plnění za zboží/službu včetně nákladů na dopravu ve smyslu ust. §9 odst. 1 písm. 3) zákona č.. 102/2014 Sb. jakož i nákladů prokazatelně vynaložených na objednání zboží do 14 dnů ode dne doručení odstoupení od smlouvy, avšak nemusí vrátit peníze dříve než je mu doručené zboží nebo spotřebitel neprokáže zaslání zboží, to neplatí v případě, že prodávající navrhl, že si zboží vyzvedne sám.
Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel.
Právo na odstoupení od smlouvy se neuplatňuje pro zboží a služby, které jsou vymezeny v § 7 odst. 1 písm. 6 písm. a) až l) zákona 102/2014. Z.z. Poznámka k bodu 6. – mezi tyto se řadí například zboží zhotovené na základě požadavků spotřebitele, zboží které nelze z hygienických důvodů vrátit pokud bylo zabaleno a tento obal byl porušen, prodej záznamů pokud byl jejich ochranný obal porušen a podobně, přičemž aktuální znění je dostupné v platném zákoně uvedeném v tomto bodě.
Spotřebitel snáší jakékoli snížení hodnoty zboží, které bylo způsobeno jeho používáním nad rámec potřebný pro zjištění funkčnosti a vlastností zboží.
Článek X
Práva a povinnosti smluvních stran
Smluvními stranami jsou považováni prodávající a kupující.
Kupující je povinen:
- a. převzít objednané zboží, tímto není dotčeno právo na odstoupení od smlouvy,
- b. zaplatit za zboží nebo službu dohodnutou odplatu prodávajícímu,
- c. prověřit neporušenost obalu resp. i samotného zboží při jeho přebírání.
Prodávající je povinen:
- a. dodat zákazníkovi zboží v požadované kvalitě, množství a za dohodnutou cenu,
- b. zajistit, aby nabízené zboží splňovalo právní předpisy platné v ČR,
- c. spolu se zbožím nebo následně zaslat zákazníkovi veškeré dokumenty k zboží, například fakturu za zboží, reklamační list, návod k obsluze v kodifikované podobě českého jazyka.
Článek XI
Náhrada škody při nepřevzetí zboží
Prodávající má právo na náhradu škody (dle ust. § 420 a násl. občanského zákoníku), v případě že si kupující objednal zboží, které nestornoval resp. neodstoupil od smlouvy a zároveň od dopravce nepřevzal toto zboží nebo po výzvě prodávajícího si v případě zvolení osobního odběru zboží nepřevzal ve stanovené lhůtě k odběru. Tímto jednáním kupující porušil svoji povinnost uvedenou v čl. 3. X bod 2. písm. a), podle kterého je kupující povinen převzít objednané zboží.
Při určování výše náhrady škody prodávající bere v úvahu především dopravní náklady as tím spojené poplatky v případě zaslání zboží, náklady spojené s balením, expedicí a administrací objednávky, jakož i všechny ostatní náklady, které mu vznikly s realizací předmětné objednávky a zároveň má právo si účtovat i ušlý zisk.
Prodávající má právo i neuplatnit si právo na náhradu škody nebo uplatnit toto právo jen z části.
Článek XII
Závěrečná ustanovení
Prodávající si vyhrazuje právo měnit a doplňovat tyto všeobecné obchodní podmínky a reklamační podmínky i bez předchozího upozornění kupujícího. V případě změny všeobecných obchodních podmínek nebo reklamačních podmínek se řídí celý proces nákupu prostřednictvím těchto všeobecných obchodních podmínek, které byly platné v okamžiku odeslání objednávky kupujícím, a tyto jsou přístupné na internetové stránce prodávajícího.
Nedílnou součástí těchto všeobecných obchodních podmínek jsou také reklamační podmínky.
Odesláním objednávky si kupující přečetl všeobecné obchodní podmínky a také reklamační podmínky.
Tyto podmínky byly vypracovány v rámci projektu certifikace e-shopu nakupujbezpecne.sk.
Tyto všeobecné obchodní podmínky a reklamační podmínky jsou k dispozici na sídle společnosti k nahlédnutí kupujícím a jsou také zveřejněny na internetové stránce e-shopu.
Pokud spotřebitel není spokojen s tím, jak prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu. Pokud prodávající na žádost o nápravu odpoví odmítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od dne jejího odeslání, spotřebitel má podle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu. Příslušnými subjekty pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s provozovatelem e-shopu je Slovenská obchodní inspekce (www.soi.sk) nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1), přičemž spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí. Spotřebitel zároveň může k podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využít platformu pro řešení sporů online, která je dostupná na https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informace o poplatcích za návrh nalezne spotřebitel na internetových stránkách konkrétního subjektu alternativního řešení sporů.
Jinak neupravené vztahy v těchto všeobecných obchodních podmínkách a v jejich nedílných součástech (přílohách) se řídí příslušnými ustanoveními zejména Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 18/2018 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. a také Zákona č. 513/1991 Z.z.
V případě uzavření jiné smlouvy s kupujícím s jinými podmínkami mají podmínky uvedené ve smlouvě přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.
Tyto všeobecné obchodní podmínky včetně jejich nedílných součástí nabývají platnosti a účinnosti k 25. březnu 2022.